02712nam a2200217Ia 4500001001100000100003400011101000800045200011700053210000900170215003900179300185600218608001702074650001902091700013202110801000702242856007102249857009002320909001202410920005902422991001302481Π.1888gre a20140611d9999 m y0grey0103 ga agre1 aΓυμνή γυναίκα ή Χορεύτριαb[Γλυπτό]fΔημητριάδης Κωνσταντίνος d1920 a75 x 23 x 52 εκ [Μάρμαρο] aΟ Κώστας Δημητριάδης υπήρξε ο πιο συνεπής εκπρόσωπος του ύφους του Ροντέν στη νεοελληνική γλυπτική. Υιοθέτησε το ύφος του, αλλά και μια κοινή θεματική αφετηρία, ιδιαίτερα στις ελεύθερες συνθέσεις του.Ανάμεσα στις ελεύθερες συνθέσεις του εξέχουσα θέση κατέχουν οι γυμνές γυναικείες μορφές. Η «Γυμνή γυναίκα» (ή «Χορεύτρια»), για την οποία μοντέλο υπήρξε η διάσημη χορεύτρια Στάζια Ναπιερκόφσκα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο Δημητριάδης, που ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την απόδοση του στιγμιαίου, επιχειρεί εδώ να αποδώσει τη στιγμιαία χορευτική κίνηση, η οποία του προσφέρει συγχρόνως τη δυνατότητα να επιδείξει την ικανότητά του στο πλάσιμο του γυναικείου σώματος. Για την απόδοση όμως βασίζεται στο εικονογραφικό πρότυπο της «Γυναίκας-Κενταύρου» (π. 1887) του Ροντέν, από την οποία δανείζεται τη γεμάτη ένταση συστροφή του κορμού και το απελπισμένο άπλωμα των χεριών μπροστά και, αποφορτίζοντάς τα από το δραματικό τους περιεχόμενο, τα μετατρέπει στην αρμονική και γεμάτη χάρη κίνηση της χορεύτριας. aΓλυπτό aΜάρμαρο 1aΔημητριάδης Κωνσταντίνοςf(1879 - 1943)uhttps://www.nationalgallery.gr/artist/dimitriadis-konstantinos/ a47 uhttps://www.nationalgallery.gr/artwork/gymni-gynaika-i-choreftria/ ahttps://www.nationalgallery.gr/wp-content/uploads/2022/03/64976_2000_2000-500x669.jpg aΠ.1888 aΚληροδότημα Αντωνίου Μπενάκη aPAINTING