Περιγραφή τεκμηρίου: |
Η Φρόσω Ευθυμιάδη σπούδασε κεραμοπλαστική στη Βιέννη και για ένα μεγάλο διάστημα δημιουργούσε αποκλειστικά ρεαλιστικά έργα σε τερακότα. Από το 1955 στράφηκε στη χρήση του μετάλλου και τα έργα της έγιναν πολύ αφαιρετικά, η φυσική φόρμα όμως παρέμεινε πάντα αναγνωρίσιμη. Η γυναικεία μορφή ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία πλήθους μικρών ή μεγάλων συνθέσεων. Άλλοτε στατικές και άλλοτε σε κίνηση, αποτυπώνουν την προσωπική ματιά της γλύπτριας για την αρμονική απόδοση της γυναικείας χάρης. Προς το τέλος της δεκαετίας του '50 άρχισε να χρησιμοποιεί σφυρηλατημένες και συγκολλημένες βέργες μετάλλου, που αφήνουν μεταξύ τους κενά και επιτρέπουν στο χώρο να εισχωρήσει στο έργο και να γίνει δυναμικό στοιχείο της σύνθεσης. Με την τεχνική αυτή δημιούργησε ορισμένα από τα πιο αξιόλογα έργα της, όπως η «Νύμφη». Πρόκειται για συνθέσεις σχεδόν εντελώς αφηρημένες, στις οποίες η στατικότητα και η μετωπικότητα των παλαιότερων έργων δίνει τη θέση της στην έντονη κίνηση, περιστροφική και ανελικτική ή ορμητική προς τα εμπρός.
|