05758nam a2200313 45000010008000000050017000080100022000251000041000471010008000882000115000962100058002112150041002692600009003103200046003193272735003653301943031006060043050436060063050866060020051496060015051696060021051846760008052057000051052137120033052648010042052978520072053399090012054119200021054231-8480220221121135319.0 a978-960-12-2545-6 a20221121d2021####m y0grey0103 ga agre1 aΔημόσια τέχνη, δημόσια σφαίραfεπιμέλεια Αγγελική Αυγητίδου aΘεσσαλονίκηcUniversity Studio Pressd2021 a256 σ.cεικ. εγχρ.d24 εκ. c2021 aΠεριέχει βιβλιογραφία a Αγγελική Αυγητίδου, Πρόλογος. --Αγγελική Αυγητίδου, Εισαγωγή. --1. Θεμελιώδεις έννοιες. -- Κωνσταντίνος Βασιλείου, Ο δημόσιος χώρος και το πρόβλημα της εξατομίκευσης. -- Δήμητρα Χατζησάββα, Όρια συνεκτικότητας του τόπου σε ρευστούς καιρούς. -- Ευφροσύνη Τσακίρη, Η χαρτογράφηση της εικόνας της πόλης. -- 2. Ιστορία, μνήμη και η σύγχρονη εικόνα της πόλης. -- Χάρις Κανελλοπούλου, Οι τόποι της μνήμης. Σημειώσεις για τη μνημειακή γλυπτική· παραδείγματα έργων στον δημόσιο χώρο της Αθήνας. -- Παναγιώτης Μπίκας, Η γλυπτική στον δημόσιο χώρο. Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης. -- Θανάσης Μουτσόπουλος, Graffiti: Οι αέναες μεταλλαγές μιας αθηναϊκής μητροπολιτικής τέχνης. -- 3. Νέα δημόσια τέχνη και (ψηφιακή) δημόσια σφαίρα. -- Εύα Φωτιάδη, Τέχνη και κοινότητα. -- Ελπίδα Καραμπά, Δημόσια τέχνη (αναθεωρημένη). Οι Διαλέξεις Ήπιας Εξουσίας και οι αισθητικές πρακτικές του Κέντρου Νέων Μέσων και Φεμινιστικών Πρακτικών ως περιπτώσεις μιας «τοποθετημένης» δημόσιας τέχνης. -- Κώστας Ντάφλος, Η δημόσια σφαίρα της net art από την επίκαιρη κριτική χωρική ενσώματη στροφή. -- 4. Αντι-μνημεία, και επιτελεστική αρχειοθέτηση. -- Βασίλης Ψαρράς, Η σύγχρονη πόλη ως επιφάνεια, διεπαφή και ροή: Κειμενικές εγκαταστάσεις, διαδραστικά περιβάλλοντα και performances με μέσα επικοινωνίας δι' εντοπισμού. -- Μαρία Κονομή, Performance, χώρος και φεμινιστική οπτική του φύλου: Τρεις σύγχρονες περιπτώσεις μελέτης. -- Πάνος Κούρος, Ανάμεσα στην performance και το αρχείο: Ανταγωνισμοί επιθυμίας και μνήμης στη δημόσια σφαίρα. -- Βιογραφικά επιμελήτριας και συντελεστών a"Ο όρος «δημόσια τέχνη» (public art) εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1960 και εξαρχής συνδέθηκε με τον δημόσιο χώρο και την κρατική χρηματοδότηση. Στην Ελλάδα, για μεγάλο διάστημα, η δημόσια τέχνη ταυτιζόταν με τη δημόσια γλυπτική. Το πλαίσιό της όμως έχει πλέον μετατοπιστεί από το δημόσιο χώρο σε εξω-χωρικά πεδία, που γενικά προσδιορίζονται ως η δημόσια σφαίρα. Η «νέα δημόσια τέχνη» διευρύνει το πεδίο των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων που περικλείει ο όρος, συμπεριλαμβάνοντας επιτελεστικά γεγονότα, σχεσιακά έργα, τέχνη με την κοινότητα, τέχνη θεσμικής κριτικής, net art, διαδραστικά περιβάλλοντα και ακτιβιστικές δράσεις. Στον παρόντα τόμο συζητούνται βασικοί όροι και έννοιες που συνδέονται με τη δημόσια τέχνη και το δημόσιο χώρο, αναζητούνται οι σχέσεις της δημόσιας τέχνης με τη μνήμη και την ιστορία, ενώ υπογραμμίζεται η διεύρυνση της συσχέτισής της με τη δημόσια σφαίρα, αποτέλεσμα της διεύρυνσης των ίδιων των καλλιτεχνικών μέσων και μεθόδων, στη συνέχεια της σχεσιακής, της επιτελεστικής και της αρχειακής στροφής." (Περιγραφή από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)0 aΤέχνη δημόσιου χώρου0 aΓλυπτική δημόσιου χώρουyΕλλάδα0 aPerformance art0 aPublic art0 aPublic sculpture a701 1aΑυγητίδουbΑγγελική4070434002aUniversity Studio Press4650 aGRbNATIONAL GALLERYc20220603gAACR2 aINSTbLIBRARYe20221121h701 ΔΗΜp036000034395q036000034395uBK b0029489 cΑΓΟΡΑz2022