Δάσος συμβόλων : τέχνη, επιστήμη και αλήθεια στον μακρό 19ο αιώνα / Andrei Pop; μετάφραη Δημήτρης-Χρυσός Τομαράς
"Συμφωνα με τον ορισμό του Andrei Pop, συμβολιστική είναι η τέχνη που λειτουργεί κυρίως χάρη στο νόημά της. Στα τέλη του 19ου αιώνα έδρασαν καλλιτέχνες και λογοτέχνες... Πλήρης περιγραφή
Συγγραφείς: | Pop Andrei |
---|---|
Άλλοι συγγραφείς: | Τομαράς Δημήτρης-Χρυσός |
Κατηγορία Υλικού: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Ηράκλειο : Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2022 |
Θέματα: | |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
LEADER | 04550cam0a22003491 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1-85498 | ||
005 | 20230915152331.0 | ||
010 | |a 9789605248802 | ||
100 | |a 20230915d2022 m y0grey010305 ga | ||
101 | 0 | |a gre |c eng | |
200 | 1 | |a Δάσος συμβόλων |e τέχνη, επιστήμη και αλήθεια στον μακρό 19ο αιώνα |f Andrei Pop |g μετάφραη Δημήτρης-Χρυσός Τομαράς | |
210 | |a Ηράκλειο |c Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης |d 2022 | ||
215 | |a 468 σ. |c εικ. ασπρ. & έγχρ. |d 23 εκ. | ||
260 | |c 2022 | ||
320 | |a Περιέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο | ||
330 | |a "Συμφωνα με τον ορισμό του Andrei Pop, συμβολιστική είναι η τέχνη που λειτουργεί κυρίως χάρη στο νόημά της. Στα τέλη του 19ου αιώνα έδρασαν καλλιτέχνες και λογοτέχνες που αυτοαποκαλουνταν συμβολιστές και, πέρα από τις πολιτικές και αισθητικές τους διαφορές, έθεσαν την αναζήτηση του νοήματος στον πυρήνα της τέχνης τους. Οι συμβολιστές έβλεπαν την τέχνη όχι ως μια κοινωνική επανάσταση αλλά ως μια επανάσταση του νοήματος, του πώς εννοιοποιουμε τον κόσμο. Τις ανησυχίες τους τις συμμερίζονταν σε σημαντικό βαθμό και θεωρητικοί επιστήμονες της εποχής, ιδίως μαθηματικοί και θεωρητικοί της Λογικής που δεν ικανοποιουνταν από τον εμπειρισμό, ο οποίος τότε κυριαρχουσε στα επιστημονικά τους πεδία. Ο Andrei Pop δεν αρκείται στο να αναλυσει πώς μεμονωμένοι καλλιτέχνες προσέλαβαν στοιχεία επιστημονικών θεωριών, αλλά επικεντρώνεται σε φιλοσοφικά ζητήματα συναφή και στα δυο πεδία. Το πρόβλημα, ιδιαίτερα, της υποκειμενικότητας, τι μπορεί και τι δεν μπορεί να μοιραστεί κανείς από την προσωπική του εμπειρία, ήταν κρίσιμο σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα συνεργασίας στους κόλπους της επιστήμης αλλά και επικοινώνησης της καλλιτεχνικής καινοτομίας. Αναλυοντας λεπτομερώς τις λογοτεχνικές και εικαστικές πρακτικές του Μανέ και του Μαλλαρμέ, τα σχέδια του Ερνστ Μαχ, τον Ουίλλιαμ Τζέιμς, τους πειραματισμους του Μπρακεμόν και του Βαν Γκογκ με το χρώμα, τους στοχασμους του Βίττγκενσταϊν καθώς και τα φιλοσοφικά συστήματα του Φρέγκε και του Ράσσελ, με μια εικονογραφική τεκμηρίωση που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί στην ελληνική βιβλιογραφία, συνθέτει μια εντυπωσιακή αλλά συνεκτική εικόνα της συμβολιστικής κληρονομιάς της νεωτερικότητας και των συνεπειών της." (Περιγραφή απο το οπισθόφυλλο του βιβλίου) | ||
606 | 0 | |a Συμβολισμός (Κίνημα τέχνης) | |
606 | 0 | |a Συμβολισμός στην τέχνη | |
606 | 0 | |a Επιστήμη και τέχνες | |
606 | 0 | |a Τέχνη |x Μαθηματικά | |
606 | 0 | |a Symbolism (Art movement) | |
606 | 0 | |a Symbolism in art | |
606 | 0 | |a Art and science | |
606 | 0 | |a Art |x Mathematics | |
676 | |a 700.415 |v 23η έκδ. | ||
700 | 1 | |a Pop |b Andrei |4 070 | |
702 | 1 | |a Τομαράς |b Δημήτρης-Χρυσός |4 730 | |
712 | 0 | 2 | |a Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης |4 650 |
801 | |a GR |b NATIONAL GALLERY |c 20230915 |g AACR2 | ||
852 | |a INST |b LIBRARY |e 20230915 |h 700.415 POP |p 036000037377 |q 036000037377 |u BK |y 0 | ||
909 | |b 0029988 | ||
920 | |c ΑΓΟΡΑ |z 2023 |