Περι φυσεως και αληθινότητας / Ηρακλής Παπαϊωάννου
Για δυο σχεδόν αιώνες η φωτογραφία, με το ευρος των εφαρμογών της και την απίστευτη ευχέρεια στην παραγωγή εικόνων, απασχολεί ποικιλοτρόπως τη συλλογική... Πλήρης περιγραφή
Συγγραφείς: | Παπαϊωάννου Ηρακλής 1962- |
---|---|
Κατηγορία Υλικού: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Αθήνα : Νεφέλη, 2017 |
Σειρά: |
Φωτογραφία |
Θέματα: | |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
LEADER | 03551cam0a22003611 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1-85500 | ||
005 | 20230915153935.0 | ||
010 | |a 9789605041854 | ||
100 | |a 20230915d2017 m y0grey010305 ga | ||
101 | 0 | |a gre | |
200 | 1 | |a Περι φυσεως και αληθινότητας |f Ηρακλής Παπαϊωάννου | |
210 | |a Αθήνα |c Νεφέλη |d 2017 | ||
215 | |a 93 σ. |d 24 εκ. | ||
225 | 2 | |a Φωτογραφία | |
260 | |c 2017 | ||
320 | |a Περιέχει βιβλιογραφικές αναφορές. | ||
330 | |a Για δυο σχεδόν αιώνες η φωτογραφία, με το ευρος των εφαρμογών της και την απίστευτη ευχέρεια στην παραγωγή εικόνων, απασχολεί ποικιλοτρόπως τη συλλογική συνείδηση, ζυμώνοντας τη σχέση της με την ορατή πραγματικότητα μέσα από διαρκείς προκλήσεις και δοκιμασίες. Το δοκίμιο αυτό επιχειρεί, αναλυοντας αφενός την ιστορική μελέτη φυτών του Karl Blossfeldt των αρχών του 20ου αιώνα και αφετέρου τα μεταμοντέρνα ψευδοφυτά του Joan Fontcuberta, να θέσει εκ νέου το ερώτημα της φωτογραφικής πραγματικότητας, βασισμένο στα συμφραζόμενα της κάθε περιόδου. Καθώς οι αισθητικές τάσεις εναλλάσσονται, η ιστορία με την ιδεολογία εξακολουθουν να συνυφαίνονται ακόμη στενά και η εξέλιξη της τεχνολογίας καθιστά τη φωτογραφία πανταχου παρουσα όσο ποτέ άλλοτε, εξακολουθουν να εγείρονται τα εξής ζωτικά ερωτήματα: Γιατί αποδεικνυεται τόσο ανθεκτικός ο δεσμός της φωτογραφίας με την πραγματικότητα; Μπορεί ο δεσμός αυτός να διακοπεί, ενδεχομένως, από την post-photography πο διεκδικεί να κολυμπά ελευθερα στη θάλασσα των υπαρχουσών εικόνων, η στάθμη της οποίας ανεβαίνει επικίνδυνα; Είναι η νατουραλιστική πιστότητα της φωτογραφίας απλώς ένας καθρέφτης ή μήπως συγχρόνως και μια παγίδα; Ενδιαφέρεται κανείς πραγματικά να κοιτάξει πίσω από την κουρτίνα της αληθοφάνειας; | ||
410 | 1 | |t Φωτογραφία | |
600 | 1 | |a Blossfeldt |b Karl |f 1865-1932 | |
600 | 1 | |a Fontcuberta |b Joan |f 1955- | |
606 | 0 | |a Φυτά στη φωτογραφία | |
606 | 0 | |a Φωτογραφία |x Φιλοσοφία | |
606 | 0 | |a Φωτογραφία |x Επιστημονικές εφαρμογές | |
606 | 0 | |a Plants in photography | |
606 | 0 | |a Photography |x Scientific applications | |
606 | 0 | |a Photography |x Philosophy | |
676 | |a 778.9 | ||
700 | 1 | |a Παπαϊωάννου |b Ηρακλής |f 1962- |4 070 | |
712 | 0 | 2 | |a Νεφέλη |4 650 |
801 | |a GR |b NATIONAL GALLERY |c 20230915 |g AACR2 | ||
852 | |a INST |b LIBRARY |e 20230915 |h 778.9 ΠΑΠ |p 036000037375 |q 036000037375 |u BK |y 0 | ||
909 | |b 0029973 | ||
920 | |c ΑΓΟΡΑ |z 2023 |