06048nam a2200469 45000010008000000050017000080100022000251000041000471010008000882000158000962100055002542150053003092600009003623200072003713272464004433301456029076000066043636000056044296000068044856000050045536000048046036000054046516000056047056000048047616000050048096000027048596060091048866060064049776060060050416060055051016060045051566060028052016060034052296060021052636860011052847000058052957120028053538010042053818520085054239090012055089200058055201-8579620240305104711.0 a978-960-458-862-6 a20240117d2018####m y0grey0103 ga agre1 aΕκτός ΟικογένειαςeΕπικοινωνώντας με την τέχνη του ξένουfΕυαγγελία Διαμαντοπούλου aΘεσσαλονίκη cΕπίκεντρο d2018 a327 σ.cεικ. ασπρ. & εγχρ.d24 εκ. c2018 aΠεριέχει βιβλιογραφία και ευρετήριο aΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ. -- ΕΙΣΑΓΩΓΗ. -- Το προσφυγάκι. -- Από το οικείο στο ανοίκειο και από το ανοίκειο στο οικείο. -- Από την Ανατολή στην Δύση. -- Επικοινωνώντας με το(ν) ξένο της τέχνης: Η ελληνική περίπτωση. -- ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο "παρά-Ξενος" του Τολέδο. -- Μετονομασία. -- Ζητήματα αυτοαναφορικότητας. -- Ελληνική υπογραφή. -- Αυτοπροσωπογραφία - αυτο-προβολή. -- Ενωτικοί δρόμοι. -- Άγγελοι - σώματα. -- Ενδύματα - υφάσματα. -- ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ: Η σκιά που προπορεύεται. -- Στων Ελλήνων τις κοινότητες. -- Κοιμωμένη: Από το παραμύθι στον μύθο και στο επιμύθιο. -- Σάτυρος: Το ζώο που γελάει. -- ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δυο φορές ξένος. -- Προσφυγιά - προσφυγή. -- Το έργο της ζωγραφικής. -- Το χρώμα του σώματος. -- Το πρόσωπο του απρόσωπου. -- Τα χέρια του έργου. -- ΒΛΑΣΗΣ ΚΑΝΙΑΡΗΣ: Από τον Νότο στον Βορρά. -- Στον προσανατολισμό της δυστοπίας. -- Παιχνίδι εν ου παικτοίς. -- Φιλοξενούμενοι εργάτες. -- Φερέοικες βαλίτσες. -- Σημαία - σήμα - σώμα. -- ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΞΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. -- Δημήτρης Αληθεινός: 171η Κατάκρυψη, Βόρειος Πόλος - Λευκωσία. -- Βένια Δημητρακοπούλου: Ανάδυσις. -- Κυριάκος Κατζουράκης: Ναυάγιο. -- Νεφέλη Κονταρίνη: Δυο μάτια μόνο... . -- Μάριος Σπηλιόπουλος: Ομαδική Έκθεση: Μάριος Σπηλιόπουλος. -- Άννα Φιλίνη: Οι φάροι μιας χιλιετίας φωτίζουν το 2000. -- ΕΠΙΛΟΓΟΣ. -- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. -- ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΚΥΡΙΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ. -- ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ. -- ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΩΝ. aΗ κοινωνική παρουσία της τέχνης συμπεριλαμβάνει τον ξένο και στα τρία του γένη, σε αρσενικό και θηλυκό, ως ιστορικό υποκείμενο, σε αρσενικό, θηλυκό και ουδέτερο, ως ιστορικό αντικείμενο, ως φορέα αλλά και ως προσφορά ή μεταφορά, ως τόπο προέλευσης αλλά και ως τόπο υποδοχής, ως διαχωριστική γραμμή αλλά και ως σημείο σύγκλισης. Το ζήτημα του ξένου στην τέχνη ερμηνεύεται με κριτήρια την φυλετική, εθνοτική ή όποια άλλη διαφορετικότητα, την παραδοξότητα, την παράδοση ή τον μοντερνισμό. Τα γεωγραφικά σύνορα, όπως και η υπέρβασή τους, η κοινωνική ανακατάταξη, η αναζήτηση ταυτοτικού προσήμου, η αναμέτρηση των πολιτισμών στο ιστορικό γίγνεσθαι αλλά και στην χωροταξική τους κατανομή είναι κάποιοι από τους παράγοντες υποδοχής του ξένου της τέχνης. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου) aΘεοτοκόπουλοςbΔομήνικοςf1541-1614 aΧαλεπάςbΓιαννούληςf1851-1938 aΔιαμαντόπουλοςbΔιαμαντήςf1914-1995 aΚανιάρηςbΒλάσηςf1928-2011 aΑληθεινόςbΔημήτρηςf1945- aΔημητρακοπούλουbΒένιαf1965- aΚατζουράκηςbΚυριάκοςf1944-2021 aΚονταρίνηbΝεφέληf1954- aΣπηλιόπουλοςbΜάριοςf1957- aΦιλίνηbΆννα0 aΤέχνη, Ελληνικήz20ός αιώναςxΚοινωνικές απόψεις0 aΚαλλιτέχνεςxΚοινωνικές απόψεις0 aΤέχνη και Κοινωνίαz21ος αιώνας0 aΔιαφορετικότητα στην τέχνη0 aArt, Greekz21st centuryxSocial aspects0 aArtistsxSocial aspects0 aArt and societyz21st century0 aDiversity in art a709 GR 1aΔιαμαντοπούλουbΕυαγγελία407002aΕπίκεντρο4650 aGRbNATIONAL GALLERYc20220603gAACR2 aINSTbLIBRARYe20240117f10000040h709 GR ΔΙΑp036000041317q036000041317uBK b0030176 aΕκδόσεις ΕπίκεντροcΔΩΡΕΑz2024