05028nam a2200385 45000010008000000050017000080100022000251000041000471010008000882000218000962100045003142150040003592600009003993000201004083200046006093271326006553301973019816060042039546060050039966060058040466060066041046060020041706060027041906060029042176060039042466760014042857020043042997020058043427020047044007120032044478010042044798520078045219090012045999200031046111-8608720240415144725.0 a978-960-221-563-0 a20160510d2013 m y0grey010503 ga0 agre1 aΤο μοντέρνο στη σκέψη και τις τέχνες του 20ού αιώναfΒάσω Κιντή, Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Κώστας Τσιαμπάος (επιμέλεια) aΑθήναcΑλεξάνδρειαd2013 a246 σ.cεικ.ασπρ.d21 εκ. c2013 aΒασισμένο στις εισηγήσεις του ομώνυμου συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη, το Μάιο του 2011. aΠεριέχει βιβλιογραφία1 aΈννοιες του μοντέρνου. -- Διαστάσεις του μοντερνισμού στη φιλοσοφία από τη σκοπιά της αναλυτικής παράδοσης -- Η νεωτερική τέχνη ως τέχνη του υψηλού - Κριτικά σχόλια στην Αισθητική θεωρία του Adorno.-- Το διπλό κάτοπτρο - Εξελίξεις της νεωτερικότητας και μεταλλάξεις του μοντέρνου ανάμεσα στην τέχνη και τη σκέψη -- Anthony Caro: "Δεν συνθέτω" Σράπνελ: Το θραύσμα στη δυτική μουσική το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.-- Το πρόταγμα της ενοποίησης των αισθήσεων και των τεχνών.-- Νεωτερικότητα και μοντερνισμός στην κουζίνα: Η μαγειρική ως τεχνική και ως τέχνη.-- Για ένα μοντέρνο σπίτι.-- Εγκαταστάσεις του επερχομένου.-- Το χρονικό της αφήγησης της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στη σύγχρονη ελληνική γλυπτική.-- Οι όψεις του μοντέρνου.-- Μια αποφώνηση.  aΗ γεωγραφία του μοντέρνου στη διάρκεια του 20ου αιώνα περιλαμβάνει πόλεις όπως η Βιέννη, το Βερολίνο, το Παρίσι, η Πράγα, η Μόσχα, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη. Η Αθήνα, η οποία φιλοξένησε το 1933 το 4ο Διεθνές Συνέδριο Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής (IV CIAM), πως τοποθετείται στον χάρτη αυτό; Ποιος ήταν ο δικός της μοντερνισμός; Ποιες μορφές και ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά πήρε ο μοντερνισμός -και ο ελληνικός μοντερνισμός ειδικότερα- στη σκέψη και τις τέχνες του 20ου αιώνα; Στο βιβλίο διερευνώνται και αναλύονται χαρακτηριστικά του μοντέρνου όπως η αυτοαναφορικότητα, ο κατακερματισμός της συνέχειας, η αφαίρεση, ο φορμαλισμός, η λειτουργική καθαρότητα, η ορθολογικότητα και το παράλογο, η έμφαση στην πρόοδο, η αναφορά στη μηχανή και την τεχνολογία, η ρήξη με την παράδοση, ο ελιτισμός, ο κοσμοπολιτισμός, η ουτοπία, ενώ αναπτύσσεται ένας διάλογος για τις μορφές που πήρε η εκδήλωση του μοντέρνου σε διάφορους χώρους: από την Αρχιτεκτονική μέχρι τη Φιλοσοφία, από τη Μουσική μέχρι τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά, από την Πολιτική μέχρι τη Λογοτεχνία. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου).0 aΜοντερνισμός (Τέχνη)0 aΜοντερνισμός (Αισθητική)0 aΜοντερνισμός (Αρχιτεκτονική)0 aΠολιτισμός, Μοντέρνοςz20ός αιώνας0 aModernism (Art)0 aModernism (Aesthetics)0 aModernism (Architecture)0 aCivilization, Modernz20th century a709.04001 1aΚιντήbΒασιλική43404080 1aΤουρνικιώτηςbΠάνοςf1955-43404070 1aΤσιαμπάοςbΚώστας4340407002aΑλεξάνδρεια4650 aGRbNATIONAL GALLERYc20240415gAACR2 aINSTbLIBRARYe20240415h709.04001 ΜΟΝp036000040881q036000040881uBK b0030399 aΑΣΚΤcΔΩΡΕΑz2024