LEADER |
03130nam a2200217Ia 4500 |
001 |
Π.4829gre |
100 |
|
|
|a 20140611d9999 m y0grey0103 ga
|
101 |
|
|
|a gre
|
200 |
1 |
|
|a Πειραιάς
|b [Πίνακας ζωγραφικής]
|f Αστεριάδης Αγήνωρ
|
210 |
|
|
|d 1973
|
215 |
|
|
|a 202 x 122 εκ [Αυγοτέμπερα σε ξύλο]
|
300 |
|
|
|a Ο Αγήνωρ Αστεριάδης ανήκει στους επιγόνους της Γενιάς του Τριάντα. Στους καλλιτέχνες που υιοθέτησαν την ιδεολογική άποψη ότι για τη δημιουργία μιας γνήσιας ελληνικής τέχνης πρέπει να συνδυάσουν το μάθημα της παράδοσης με τα διδάγματα της μοντέρνας τέχνης. Στην περίπτωση του Αστεριάδη, η παράδοση ταυτίζεται με τη βυζαντινή τέχνη, την οποία είχε μελετήσει αφού υπήρξε και αγιογράφος αλλά και τη λαϊκή ζωγραφική στην οποία είχε αφιερώσει και βιβλία.Η μνημειακή του σύνθεση Πειραιάς είναι πολύ χαρακτηριστικό έργο επηρεασμένο από τη διακοσμητική λαϊκή ζωγραφική. Η χαρτογραφική ανάπτυξη του χώρου καταργεί την προοπτική και την τρίτη διάσταση. Το θέμα αναπτύσσεται κατακόρυφα με τα τρία λιμάνια του Πειραιά, να ξετυλίγονται ανοδικά από το Μικρολίμανο και τη Ζέα ως το μεγάλο κύριο εμπορικό λιμάνι. Τα σπίτια απεικονίζονται μετωπικά. Όλα τα στοιχεία της σύνθεσης σχηματοποιούνται και γίνονται διακοσμητικά στολίδια. Το βαθύ μπλε της θάλασσας συνομιλεί ζωηρά με τις ώχρες της γης, ενώ τα λευκά των σπιτιών προσθέτουν τον χαρούμενο τόνο τους στην σύνθεση, που χαρακτηρίζεται από έναν έντονο μελωδικό ρυθμό.Ανάλογες συνθέσεις και χρωματικές συμφωνίες συναντούμε στην Εικονογραφία του Αγώνα του Μακρυγιάννη, του Παναγιώτη και Δημητρίου Ζωγράφου."
|
608 |
|
|
|a Πίνακας ζωγραφικής
|
650 |
|
|
|a Αυγοτέμπερα σε ξύλο
|
700 |
|
1 |
|a Αστεριάδης Αγήνωρ
|f (1898 - 1977)
|u https://www.nationalgallery.gr/artist/asteriadis-aginor/
|
801 |
|
|
|a 46
|
856 |
|
|
|u https://www.nationalgallery.gr/artwork/peiraias/
|
857 |
|
|
|a https://www.nationalgallery.gr/wp-content/uploads/2022/03/61195_2000_2000-500x847.jpg
|
909 |
|
|
|a Π.4829
|
920 |
|
|
|a Δωρεά του καλλιτέχνη
|
991 |
|
|
|a PAINTING
|