Τέχνη και επιστήμη : ερμηνευτικές προσεγγίσεις στη μοντέρνα και συγχρονη τέχνη μέσα από την επίδραση της επιστήμης / Ελένη Γέμτου
Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι καλλιτέχνες αποτελουν τα υποκείμενα κάθε κοινωνίας που αφουγκράζονται τις υποβόσκουσες ανησυχίες της και τις οπτικοποιουν. Ένα... Πλήρης περιγραφή
Συγγραφείς: | Γέμτου Ελένη |
---|---|
Κατηγορία Υλικού: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Θεσσαλονίκη : Επίκεντρο, 2018 |
Θέματα: | |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
LEADER | 04585cam0a22002651 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1-85005 | ||
005 | 20230118121646.0 | ||
010 | |a 9789604588640 | ||
100 | |a 20230118d2018 m y0grey010503 ga | ||
101 | 0 | |a gre | |
200 | 1 | |a Τέχνη και επιστήμη |e ερμηνευτικές προσεγγίσεις στη μοντέρνα και συγχρονη τέχνη μέσα από την επίδραση της επιστήμης |f Ελένη Γέμτου | |
210 | |a Θεσσαλονίκη |c Επίκεντρο |d 2018 | ||
215 | |a 290 σ. |c εικ. ασπρ. & έγχρ. |d 24 εκ. | ||
260 | |c 2018 | ||
320 | |a Περιέχει βιβλιογραφία: [σ.279-290] | ||
327 | 1 | |a Εισαγωγή -- Οι απαρχές της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από την επίδραση της Οπτικής και της Πειραματικής Ψυχολογίας: Ιμπρεσιονισμός, Μεταϊμπρεσιονισμός, Art Nouveau & Jugendstil -- Γερμανικός Εξπρεσιονισμός, Γαλλικός Κυβισμός και Ορφισμός ως εκφάνσεις πανθεϊστικών παραδόσεων και ορθολογικών αντιλήψεων -- Αφαίρεση και Γεωμετρία στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα -- Εικαστικές ερμηνείες θεωριών της Φυσικής στις αρχές του 20ου αι.: Μ. Duchamp, Φουτουρισμός, Ραγιονισμός και Βορτισισμός -- Η επίδραση του Einstein στη Μοντέρνα Τέχνη -- Από τον φυσικό-βιολογικό κόσμο στον εσωτερικό-πνευματικό κόσμο του ανθρώπου: η ψυχική διαταραχή, το ασυνείδητο και το όνειρο στην Επιστήμη και την Τέχνη -- Η Τέχνη στο πλαίσιο των εξελίξεων στην Πυρηνική Φυσική και την Κβαντομηχανική -- Τέχνη και Επιστήμη: η συμβολή τους στη διαμόρφωση της συγχρονης αισθητικής και η σημασία της υπαρξης ορίων -- Βιβλιογραφία. | |
330 | |a Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι καλλιτέχνες αποτελουν τα υποκείμενα κάθε κοινωνίας που αφουγκράζονται τις υποβόσκουσες ανησυχίες της και τις οπτικοποιουν. Ένα έργο τέχνης ενέχει τόσο συνειδητές επιλογές του καλλιτέχνη ή του παραγγελιοδότη, όσο και χαρακτηριστικά που έχουν ενσωματωθεί σε αυτό με έμμεσο τρόπο. Σε αντίθεση δηλαδή με τη θρησκεία, τη φιλοσοφία και την επιστήμη που αποτελουν συνειδητά διαμορφωμένους τρόπους ερμηνείας και εξήγησης του κόσμου, η τέχνη λειτουργεί σε ένα βαθμό ασυνείδητα αποκαλυπτοντας τις γενικότερες αντιλήψεις κάθε εποχής. Έτσι, για παράδειγμα, ενώ η επιλογή συγκεκριμένου θέματος είναι συνειδητή διαδικασία του καλλιτέχνη (ή του παραγγελιοδότη), ο τρόπος που απεικονίζονται ο χώρος, το φως, οι μορφές και οι αναλογίες αποτελεί αντανάκλαση του πώς η συγκεκριμένη εποχή αντιλαμβάνεται τις έννοιες αυτές τόσο σε εμπειρικό όσο και σε αξιακό επίπεδο. Μια στοχευμένη λοιπόν ανάγνωση των καλλιτεχνικών έργων μιας πολιτισμικής εποχής επιτρέπει δυνητικά ερμηνείες που θα συνέβαλαν σε μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της κρατουσας κοσμοεικόνας. | ||
606 | 0 | |a Τέχνη και επιστήμη | |
676 | |a 701.05 |v 22 | ||
700 | 1 | |a Γέμτου |b Ελένη |4 070 | |
712 | 0 | 2 | |a Επίκεντρο |4 650 |
801 | |a GR |b NATIONAL GALLERY |c 20230118 |g AACR2 | ||
852 | |a INST |b LIBRARY |e 20230118 |h 701.05 ΓΕΜ |p 036000034233 |q 036000034233 |u BK |y 0 | ||
909 | |b 0029263 | ||
920 | |c ΑΓΟΡΑ |z 2023 |