Ο Βέλμος και οι εκθέσεις στο Άσυλον Τέχνης / Κίμων Θεοδώρου
Η μελέτη αυτή παρουσιάζει το πρωτοποριακό Άσυλον Τέχνης, που ίδρυσε ο πολυσχιδής και ανατρεπτικός Νίκος Βέλμος στο σπίτι του, στην οδό Νικοδήμου 21, στην αθηναϊκή... Πλήρης περιγραφή
Συγγραφείς: | Θεοδωρίδης Ιωακείμ Κ. 1981- |
---|---|
Κατηγορία Υλικού: | Βιβλίο |
Γλώσσα: | Greek |
Έκδοση: |
Αθήνα : Φαρφουλάς, 2021 |
Θέματα: | |
Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
LEADER | 03681nam a2200289 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1-86069 | ||
005 | 20240410151439.0 | ||
010 | |a 9786185448080 | ||
100 | |a 20240410d2021 m y0grey010305 ga | ||
101 | 0 | |a gre | |
102 | |a GR | ||
200 | 1 | |a Ο Βέλμος και οι εκθέσεις στο Άσυλον Τέχνης |f Κίμων Θεοδώρου | |
210 | |a Αθήνα |c Φαρφουλάς |d 2021 | ||
215 | |a 112 σ. |c εικ. ασπρ. |d 21 εκ. | ||
260 | |c 2021 | ||
300 | |a "Η έρευνα τούτη αρχικά έλαβε μορφή πτυχιακής στην ΑΣΚΤ με επιβλέποντα καθηγητή τον Κώστα Ιωαννίδη. Έπειτα συνεχίστηκε μέχρι το ανά χείρας βιβλίο και παραμένει ανοικτή σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο καινούργιο "βελμικό τεκμήριο" (σ. 8) | ||
320 | |a Περιέχει βιβλιογραφία (σ. 107-112) | ||
330 | |a Η μελέτη αυτή παρουσιάζει το πρωτοποριακό Άσυλον Τέχνης, που ίδρυσε ο πολυσχιδής και ανατρεπτικός Νίκος Βέλμος στο σπίτι του, στην οδό Νικοδήμου 21, στην αθηναϊκή Πλάκα, το οποίο λειτουργησε από το 1928 έως το 1939, εκπέμποντας έναν επαναστατικό άνεμο στο πνευματικό και καλλιτεχνικό γίγνεσθαι της εποχής. Σε ποιο ιστορικό συγκείμενο ο Βέλμος ανοίγει τη δική του αίθουσα τέχνης; Τι σήμαινε η απόρριψη της "φωτογραφικότητας" και ποιες ακόμη πεποιθήσεις καθοδήγησαν τη δράση του; Πώς έβλεπαν οι συγχρονοί του τις εκθέσεις που οργάνωνε; Πόσο κατάφερε με τις ιδέες του να αλλάξει κάτι στην ιστορία της νεοελληνικής τέχνης; Για πρώτη φορά γίνεται μια λεπτομερής καταγραφή στοιχείων, μέσα από έρευνα κυρίως στον μεσοπολεμικό Τυπο, που τεκμηριώνουν τη δράση του Ασυλου Τέχνης, και μας επιτρέπουν να μπουμε αμεσότερα στο κλίμα και στο όραμα των εκθέσεων που οργανώθηκαν στο εν λόγω καλλιτεχνικό καταφυγιο. Μετά από αρκετές δεκαετίες λήθης, μόλις τα τελευταία χρόνια αναδυεται ένα ζωηρό ενδιαφέρον για τις βελμικές ημέρες και έργα. Ίσως επειδή η εν εξελίξει οικονομική, κοινωνική και αξιακή κρίση του 21ου αιώνα γεννά την ανάγκη επανεκτίμησης άλλων εποχών, αναζητώντας παρηγοριά μέσα στην ιστορία. (Περιγραφή από το οπισθόφυλλο του βιβλίου) | ||
600 | 1 | |a Βέλμος |b Νίκος |f 1890-1930 | |
601 | 0 | 2 | |a Άσυλον Τέχνης |
686 | |a 709 GR |v 23η έκδ. | ||
700 | 1 | |a Θεοδωρίδης |b Ιωακείμ Κ. |f 1981- |4 070 | |
712 | 0 | 2 | |a Φαρφουλάς |4 650 |
801 | |a GR |b NATIONAL GALLERY |c 20240410 |g AACR2 | ||
852 | |a INST |b LIBRARY |e 20240410 |h 709 GR ΘΕΟ |p 036000040932 |q 036000040932 |u BK |y 0 | ||
909 | |b 0030398 | ||
920 | |a ΑΣΚΤ |c ΔΩΡΕΑ |z 2024 |